duminică, 10 februarie 2013

Africa. Fotbal. Corectitudine. Against All Odds

Joi noapte am avut o insomnie puternica. Dupa vreo doua ore si jumatate in care am incercat sa adorm, nereusind, am deschis televizorul si am inceput sa butonez canalele. Am oprit pe Eurosport si Eurosport 2, unde se difuzau in reluare semifinalele Cupei Africii pe Natiuni.

Cupa Africii pe Natiuni e unul dintre turneele preferate sportive pe care imi place sa le urmaresc. Jucatori africani, neslefuiti, dar plini de talent, arbitraje de cele mai multe ori corecte, suporteri fanaticii si amuzanti. E genul de turneu care are toate ingredientele pentru a-l face spectaculos. Iar in general cand turneul are loc, incerc sa-mi fac timp sa urmaresc pe cat mai multe meciuri posibile. Anul asta nu a fost asa.

Anul asta nu am prins nici macar un meci in direct, din faza grupelor pana in semifinale. Doar niste meciuri in reluare, dupa miezul noptii, si cateva rezumate. Iar joi cand am prins reluarile la semifinale, am zis ca trebuie sa le vad neaparat.

Am inceput cu Nigeria - Mali, care se difuza pe Eurosport. 4-1, meci fara istoric. Dominatie nigeriana de la un capat la altul. Cand am vazut echipa Nigeriei practicand un astfel de joc, m-am gandit ca a maturat pana acum in turneu cu toate echipele care i-au stat in cale. Dupa ce m-am uitat pe rezultate mi-am dat seama ca nu a fost chiar asa. Insa lasand aspectele astea la o parte, daca ar fi sa cataloghez Nigeria urmarind doar meciul din semifinala, ar insemna ca este favorita certa la castigarea turneului. Ramane de vazut.

Dupa ce s-a terminat semifinala de pe Eurosport, am comutat pe Eurosport 2. Burkina Faso - Ghana 1-1, undeva prin minutul 75. Din spusele comentatorilor am ramas cu impresia ca burkibanezii ar fi fost dezavantajati pana in acel moment al jocului. Penalty neacordat, penalty acordat prea usor pentru ghanezi si alte greseli importante.

M-am convins pana la urma ca aveau dreptate. In prelungiri, gol anulat eronat pentru Burkina Faso. Cateva minute mai tarziu, unul din atacantii burkibanezi cade in careu. Penalty clar! Dar nu, stai, ca nu e asa! Arbitrul ii arata jucatorului cartonasul galben pentru simulare. Si ghici ce? E al doilea galben?

Am ramas scarbit de arbitrajul asta grosolan dictat intr-o singura parte si am sperat ca Burkina Faso sa se impuna totusi la penalty-uri. Lucru care s-a si intamplat.

M-am gandit ca la final s-a facut dreptate. Si cand ai un arbitraj atat de nefavorabil si reusesti sa te califici in finala, meriti totusi putin respect. Mai ales cand nu ai o echipa atat de grozava, fara individualitati puternice, si totusi reusesti sa elimini echipe precum Togo sau Ghana, echipe care au jucat la Campionatul Mondial, clar mai puternice si mai bine cotate decat tine. Tot respectul pentru Burkina Faso si pentru ce a realizat la acest turneu.

Daca ar fi sa pastram traditia, atunci dupa Zambia in 2012, asta ar trebui sa fie anul Burkinei Faso. :)

A inceput si finala de cateva minute. 80 000 de oameni pe Soccer City-ul din Johannesburg, prezenti pentru ultimul act al Cupei Africii pe Natiuni din 2013. Fie ca cea mai buna echipa sa castige. Si cu putin noroc, inclin sa cred ca a aceea va fi Burkina Faso. :)

sursa: football.thestar.com.my

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu